Jak schudnąć przed ślubem? Skuteczne i zdrowa odchudzanie przed ślubem.

Pytanie „jak szybko schudnąć przed ślubem” pojawia się w głowie wielu kobiet tuż po zaręczynach. Każda Panna Młoda chciałaby jak najlepiej prezentować się w dniu ślubu, dlatego dla wielu kobiet okres zaręczyn jest motywacją do wprowadzenia zdrowych nawyków zarówno odnośnie odżywania jak i aktywności fizycznej. W końcu która kobieta nie chciałaby powiedzieć „tak” i zacząć nowy rozdział w życiu będąc najlepszą i najzdrowszą wersją siebie? Dlatego właśnie okres przed ślubem jest czasem w którym wiele kobiet decyduje się na dietę odchudzającą. Jak zrobić to zdrowo i skutecznie? Aby się dowiedzieć czytaj dalej.

Czym jest dieta?

Każda kobieta wzdryga się na samą myśl o tym słowie. Wiele kojarzy dietę z wyrzeczeniami, a tak naprawdę jest to po prostu nasz sposób żywienia, który aktualnie stosujemy. Oczywiście dieta może być odchudzająca, czym zainteresowane będą z pewnością przyszłe panny młode, które chciałyby w ten wyjątkowy dzień zmieścić się w sukienkę w trochę mniejszym rozmiarze. Odchudzanie przed ślubem nie jest koniecznością, jednak wiele kobiet chce wykorzystać czas przygotowań, aby popracować także nad sylwetką. Ten artykuł skierowany jest przede wszystkim do kobiet, które zastanawiają się jak schudnąć przed ślubem, ale także dla tych, które chcą zadbać o dietę i odżywiać się zdrowo, aby po prostu czuć się dobrze.

Jak schudnąć przed ślubem – poradnik dla przyszłej Panny młodej

Każda Panna Młoda ma inną przygodę z przygotowaniami do ślubu. Czasami zaręczyny trwają kilka lat, a niekiedy jedynie parę miesięcy. Jedno jest pewne, jeśli przyszła Panna Młoda planuje zgubić parę kilogramów przed ślubem, to dłuższe zaręczyny działają na jej korzyść. Zależnie od tego ile chciałabyś schudnąć, odchudzanie przed ślubem powinno zacząć się odpowiednio wcześnie. Jeśli od Twojego wymarzonego rozmiaru dzieli Cię zaledwie parę kilogramów, zazwyczaj wystarczy nawet 1-2 miesięcy, aby osiągnąć efekt. Jeśli jednak masz w planach kilkanaście lub nawet kilkadziesiąt kilogramów to często musisz uzbroić się w cierpliwość i dużą porcję silnej woli.

Wielu Pannom Młodym zależy na szybkich i spektakularnych efektach, pamiętaj jednak, że aby odchudzanie było skuteczne musisz poświęcić na nie czas. Szybkie efekty z zasady nie są trwałe, a utracone kilogramy mogą po ślubie powrócić nawet z nawiązką. Ślub jest jednym z najważniejszych momentów w życiu, nic dziwnego że jest tak dużą motywacją do pracy nad sobą i dążenia do wymarzonej sylwetki dla wielu kobiet. Jeśli planujesz odchudzanie przed ślubem, nie traktuj tego jako swojego celu, a jedynie jako pierwszy krok w drodze do zdrowych nawyków.

Kiedy zacząć odchudzanie przed ślubem – miesiąc czy rok przed ślubem

To, kiedy najlepiej jest zacząć odchudzanie zależeć będzie w dużej mierze od Twojego celu. Na ilość zrzuconych kilogramów wypływają: Twoja dieta, aktywność fizyczna, wiek i zdrowie, ale nie powinno być to więcej niż 2-4 kg w skali miesiąca. Taka utrata masy ciała pozwala skórze na odpowiednią regenerację, szczególnie jeśli planujesz dużą metamorfozę. Pamiętaj, że Twoje ciało także potrzebuje czasu, aby się zregenerować podczas odchudzania, a zbyt szybka utrata masy ciała może doprowadzić nawet do niedoborów witamin, wypadania włosów, pogorszenia zdrowia czy częstszych infekcji i spadku nastroju. Zastanów się ile kg chciałabyś schudnąć przed ślubem i przyjmując utratę masy ciała 2 kg miesięcznie ustal, ile miesięcy zajmie Ci odchudzanie. Bardzo możliwe, że przy odpowiedniej aktywności fizycznej szybciej osiągniesz swój cel, jednak aby nie stresować się uciekającym czasem zawsze lepiej dać sobie go trochę więcej. Większość panien młodych planujących odchudzanie będzie rozpoczynało dietę na ok. rok przed ślubem i to dobry wybór zarówno dla kobiet chcących zrzucić 10 jak i 20 kg. Im więcej masz czasu na utrwalenie zdrowych nawyków tym lepiej, szczególnie że po drodze często przytrafiają się okoliczności mogące zaburzyć trochę utratę masy ciała, np. święta, urodziny czy wesela znajomych. Pamiętaj, że nie ma dróg na skróty, a to Twoja determinacja i odpowiednie przygotowanie są kluczem do sukcesu.

Skuteczna, zdrowa i odpowiednio zaplanowana dieta odchudzająca przed ślubem

Teraz wiesz już, kiedy zacząć odchudzanie. Ale jak je przeprowadzić, aby było nie tylko skuteczne, ale też zdrowe? Pamiętaj, aby nigdy nie przedkładać swojego zdrowia ponad efekty. Nawet najlepsza sylwetka nie zadowoli Cię, jeśli w dniu ślubu będziesz miała suchą i bladą skórę, Twoje włosy będą przerzedzone, będziesz zmęczona lub złapiesz infekcję tuż przed ceremonią. Odpowiednia dieta doda Ci energii oraz sprawi, że będziesz czuła się dobrze oraz wyglądała pięknie i promiennie. Jakich zasad powinna trzymać się Panna Młoda przed ślubem?

1. Pij dużo wody

Większość kobiet powinno pić 1,5-2,5 litra wody każdego dnia, ale latem oraz przy zwiększonej aktywności fizycznej warto tą ilość jeszcze zwiększyć. Jeśli należysz do osób, które nie potrafią dużo wypić w ciągu dnia to ustaw sobie alarm w komórce i noś ze sobą butelkę wody – to pomoże Ci pamiętać o nawodnieniu. Oczywiście do puli płynów wliczamy także inne napoje tj. kawa, herbata, sok czy napoje gazowane, pilnuj jednak, aby podstawę stanowiła woda. Unikaj wszystkich napojów zawierających kalorie, to dodatkowa energia dla organizmu, która jednak nie sprawia, że czujesz się najedzona.

2. Korzystaj z Talerza Zdrowego Odżywiania

Jest to prosta grafika, która pomaga uczyć się odpowiednich porcji i pokazuje, co powinno gościć na Twoim talerzu w największej ilości. Zakłada ona, że ok ¼ talerza powinny stanowić produkty będące źródłem węglowodanów: gruboziarniste kasze, razowe makarony, brązowy ryż czy pełnoziarniste pieczywo. Taką samą ilość powinny stanowić źródła białka: mięso, ryby, nasiona roślin strączkowych, niektóre produkty mleczne (np. twaróg) czy jaja. Około pół talerza będą stanowić warzywa i owoce – tutaj im większa różnorodność tym lepiej. Pamiętaj także, aby do każdego posiłku dodać niewielką ilość tłuszczów roślinnych: orzechów, nasion, olejów czy oliwy. Taki schemat zapewni Ci odpowiednią podaż węglowodanów, tłuszczy i białek, a także witamin oraz składników mineralnych w diecie. Unikaj posiłków jednokolorowych, zamiast tego postaw na dużą różnorodność kolorów i smaków.

3. Jedz produkty mało przetworzone

Im mniej przetworzony został produkt tym więcej składników odżywczych posiada i tym jest zdrowszy. Unikaj produktów zbożowych z oczyszczonej mąki (tzw. białej mąki) czy drobnoziarnistych kasz tj. manna, kukurydziana itp. Stopień oczyszczenia łatwo rozpoznać po zawartości błonnika w przypadku produktów zbożowych, produkty mniej przetworzone będą miały go po prostu więcej, dlatego warto je wybierać. Unikaj Fast-foodów oraz słonych i słodkich przekąsek. Dużo lepiej przygotować je w domu i zjeść rozsądną porcję niż sięgać po sklepowe alternatywy.

4. Kontroluj kaloryczność

W Internecie znajdziesz kalkulatory kaloryczności, które pomogą Ci obliczyć Twoje zapotrzebowanie na kalorie. W ten sposób dowiesz się ile kalorii powinnaś jeść jeśli nie chcesz chudnąć ani tyć. Od tej wartości odejmij ok. 500 kcal – w ten sposób wytworzysz deficyt kaloryczny, czyli to, co sprawia, że dieta staje się odchudzająca. Taki deficyt powinien zapewnić Ci utratę masy ciała na poziomie ok. 2 kg tkanki tłuszczowej na miesiąc. Korzystając z dostępnych aplikacji do podliczania kaloryczności posiłków komponuj swoją dietę tak, aby nie przekraczać ustalonej ilości kalorii. Możesz też skorzystać z pomocy specjalisty, który zadba o to, aby Twoja dieta miała odpowiednią kaloryczność oraz dużą porcję witamin i składników mineralnych. To rozwiązanie z pewnością odciąży Cię i pomoże oderwać głowę od obliczania kalorii, a skupić się jedynie na realizowaniu jadłospisu.

5. Planuj swoje posiłki

Nie pozostawiaj swoich posiłków losowi. Każdego tygodnia lub miesiąca przynajmniej orientacyjnie zaplanuj swoje posiłki. Upewnij się, że posiadasz wszystkie składniki w domu lub stwórz listę zakupów. Przygotowując posiłki z wyprzedzeniem i mrożąc upewnisz się, że nigdy nie zaskoczy Cię brak czasu. Dobra organizacja czasu jest Twoim największym sprzymierzeńcem. Tutaj też warto wspomnieć o nie trzymaniu niezdrowych przekąsek w domu. Upewnij się, że jeśli złapie Cię głód kiedy nie masz przygotowanego posiłku, dużo prościej będzie Ci przygotować łatwe zdrowe danie niż zdobyć niezdrową przekąskę. Trzymanie mrożonych warzyw, kaszy i jajek zawsze w domu pomaga stworzyć szybki posiłek „z niczego” nawet w 15 minut.

Odpowiednie ćwiczenia przed ślubem

Wspominałem powyżej, że świetnym wsparciem diety są ćwiczenia fizyczne. Co więcej, to jest to co nie tylko pomoże Ci osiągnąć efekty, ale też sprawi, że Twoja sylwetka będzie prezentowała się dużo lepiej, niż przy samym stosowaniu diety. Ćwiczenia fizyczne pomagają ujędrnić ciało, wzmocnić mięśnie i skorygować postawę, a do tego zwiększają spalanie kalorii, dzięki czemu szybciej osiągamy efekty. Jakie będą więc najlepsze ćwiczenia odchudzające przed ślubem? Przede wszystkim najlepszym wyborem będą ćwiczenia, które będziesz wykonywać. Niezależnie czy będzie to bieganie, siłownia czy trening w domu – tak długo jak nie będziesz w stanie ćwiczyć systematycznie nie będzie miało to sensu. Jeśli masz karnet na siłownie oraz lubisz oderwać się na chwilę ćwicząc w miejscu, gdzie wiele osób dookoła może Cię zainspirować lub chcesz skorzystać z porad trenera personalnego to siłownia będzie idealnym rozwiązaniem. Co więcej, ta opcja sprawdzi się u osób, które chcą popracować nad wybranymi partiami lub potrzebują korzystać z maszyn w swoim treningu. Trening na siłowni wymaga jednak więcej czasu niż inne rodzaje aktywności, ponieważ do czasu treningu musisz doliczyć dojazd i powrót z siłowni, a do tego dochodzi cena karnetu. To rozwiązanie nie będzie więc dla wszystkich.

Alternatywą jest bieganie. Choć nie rozwija tak mięśni jak siłownia może pomóc Ci zwiększyć spalanie kalorii. Biegać możesz kiedy tylko chcesz i gdzie chcesz, jednak ta metoda może wymagać kupienia odpowiednich ubrań, szczególnie jeśli biegasz w warunkach zimowych. Do tego łatwiej się zniechęcić kiedy pogoda nie dopisuje. Moim zdaniem jednym z najlepszych rozwiązań będą ćwiczenia w domu. Dla osób zapracowanych świetną opcją jest trening interwałowy w domu, ponieważ mimo krótkiego czasu trwania możesz spalić w ten sposób dużo kalorii. Dodatkowo nie wymaga dużego nakładu pieniędzy, ponieważ wystarczy Ci strój sportowy, a także możesz go wykonywać niezależnie od warunków pogodowych i miejsca w którym jesteś. Ta metoda zapewni Ci najmniej wymówek! Możesz też połączyć go z bieganiem lub przeplatać z siłownią – to sprawi, że na pewno nie będziesz nudzić się na treningach. Z pewnością zastanawiasz się, jak może wyglądać taki trening. Oto przykładowy plan, oczywiście dopasuj ilość powtórzeń i serii do swoich możliwości, zaczynając od niższego poziomu i stopniowo zwiększając intensywność. Wykonaj krótką rozgrzewkę, aby rozruszać organizm – może to być na przykład trucht w miejscu, wymachy ramion i skłony. Pamiętaj, że podane powtórzenia są orientacyjne, jeśli jesteś początkująca spokojnie możesz zmniejszyć ich ilość i podobnie, jeśli jesteś zaawansowana możesz podnieść poprzeczkę. Trening wykonuj maksymalnie 3-4 razy w tygodniu (co 2 dzień) powtarzając całość 3-5 razy.

a. Deska góra-dół – zaczynamy łatwo

Zacznij od ustawienia się do pozycji planku, czyli połóż się na podłodze, następnie unieś ciało tak, aby jedynymi punktami przylegającymi do podłogi były palce stóp i zgięte przedramiona. Pamiętaj aby spiąć mięśnie brzucha „podwijając ogon”, czyli rotując delikatnie miednicę w stronę podłogi (ruch naturalnie pojawia się kiedy wciągamy brzuch). Następnie wyprostuj jedną i drugą rękę podnosząc się do pozycji planku na wyprostowanych rękach, następnym krokiem jest powrót do pozycji wyjściowej. Wykonuj to ćwiczenie dynamicznie, pamiętając jednak o utrzymaniu prawidłowej pozycji deski i napinaniu mięśni brzucha przez cały czas. Ćwiczenie wykonuj przez 15-30 s z maksymalną intensywnością.

b. Przysiad-podskok

Po wycisku dla rąk pora na ćwiczenie nakierowane na nogi. Stań wyprostowana ze stopami blisko siebie, podskocz rozsuwając nogi na szerokość ramion i wykonaj przysiad (ten ruch powinien być płynny), z przysiadu wykonaj podskok do wyprostu, z rękoma w górze i lądowaniem w pozycji wyjściowej, czyli ze stopami blisko siebie. Wykonuj ćwiczenie przez 15-30 s z maksymalną intensywnością.

c. Burpee

To ćwiczenie to niezły wycisk dla każdego, więc na pewno pobudzi spalanie. Łączy ono w sobie elementy dwóch poprzednich ćwiczeń, więc nie zdziw się, jeśli mięśnie szybko zaczną Cię palić. Na jedną sekwencje składają się 4 ćwiczenia wykonywane jedno po drugim: przysiad, deska, pompka i wyskok. Zacznij od przysiadu, stopy powinny w całości przylegać do podłoża. Połóż ręce na podłodze, wykonaj wyskok nogami do tyłu przechodząc w ten sposób do pozycji deski na wyprostowanych rękach, zrób pompkę pamiętając o spięciu brzucha. Skokiem wróć do przysiadu, z tej pozycji wstań wykonując wyskok i unosząc ręce nad głowę. Jeśli jesteś początkująca możesz pominąć pompkę i po przyjęciu pozycji do pompki bezpośrednio wrócić do przysiadu. Wykonaj 5-10 powtórzeń, jeśli dopiero zaczynasz możesz wykonywać je wolniej i skupić się bardziej na technice.

d. Przysiady z wyrzutem nogi w bok

Większość z nas pamięta jak wykonać poprawnie przysiad, jeszcze z czasów podstawówki. Pamiętaj aby nie odrywać stóp od podłogi i nie stawać na palcach. Ustaw się w pozycji do przysiadu, wykonaj pełny przysiad i wyprostuj się do pozycji wyjściowej. To nie koniec ćwiczenia! Teraz unieś nogę w bok tak wysoko jak możesz, najlepiej aż utworzy kąt prosty z drugą nogą i opuść ją. Zestaw powtarzaj przez 30 s z jak największą intensywnością. Możesz też zmodyfikować to ćwiczenie. Kiedy będziesz w połowie wyprostowana wstając z przysiadu oderwij jedną nogę od podłoża i wykonaj wykop w bok, jednocześnie prostując drugą nogę. Ten sposób będzie lepszy dla kobiet trochę bardziej zaawansowanych.

Taki zestaw ćwiczeń pomoże Ci ujędrnić ciało, rozruszać organizm, przyspieszyć bicie serca, a tym samym napędzi spalanie kalorii. W połączeniu ze zdrowym odżywianiem taki zestaw treningowy sprawi nie tylko, że będziesz wyglądała idealnie w dniu ślubu, ale też będziesz czuła się piękniejsza i zdrowsza niż kiedykolwiek wcześniej.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wpisz swój komentarz!
Proszę podać swoje imię